środa, 20 marca 2013

Zielony groszek, bób, chilli... Pierogi!

Gdzie jest ta wiosna? Ciągle tylko śnieg, śnieg, śnieg i zimno. Ileż można?
Czy to się w końcu skończy?
Te pierogi są wyrazem mojej tęsknoty za wiosną, za latem! Nawet uczulające pyłki (teraz!) nie są mi straszne! Chcę chodzić na targ! Chcę kupować pyszne owoce i warzywa! Brakuje mi kolorów, smaków!
Soczyste brzoskwinie, słodkie truskawki, szparaaaagi... !!!!
Wiosno! Przybywaj :)




Składniki na farsz:

450 g mrożonego bobu,

280 g mrożonego zielonego groszku,
250 g ricotty,
90 g śmietanki kremówki,
40 g tartego parmezanu,
6 suszonych pomidorów - drobno pokrojonych,
garść bazylii,
skórka otarta z cytryny,
papryczka chilli - drobno pokrojona,
sól,
pieprz

Bób i groszek należy ugotować, następnie bób dodatkowo obrać ze skórki. Z grubsza ugniotłam warzywa widelcem, dodając ricottę oraz śmietankę. Następnie dodajemy tarty parmezan, drobniutko posiekaną papryczkę chilli, suszone pomidory, startą skórkę z cytryny oraz posiekaną świeżą bazylię. Całość doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 

Ciasto na pierogi

Każdy pewnie ma swój przepis na ciasto na pierogi. Odkąd skorzystałam z przepisu zamieszczonego na blogu Renaty przepadłam. Najlepsze ciasto pierogowe. Mięciutkie, pyszne i  zupełnie bezproblemowe. Receptura z "Kuchni polsko - francuskiej" Antoniego Teslara.

Składniki: 

500 g mąki pszennej,
ok. 1/4 litra wody,
50 g miękkiego masła,
1 jajko,
2 żółtka,
1 łyżeczka soli

Mąkę wysypujemy na stolnicę dodając miękkie masło, całość siekamy nożem i rozcieramy palcami. Dodajemy jajko i żółtka i stopniowo dodajemy wodę. Zagniatamy miękkie i elastyczne ciasto, które następnie odkładamy do miski na 15 min, żeby odpoczęło i przykrywamy ściereczką. 

Smacznego!



13 komentarzy :

  1. Ja też strasznie tęsknie za świezymi warzywami i owocami. Piękne pierogi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygladają bardzo apetycznie, też zaczęłam się już zajadać mrożonym bobem, chyba wszystkim nam bardzo brak wiosny..

    OdpowiedzUsuń
  3. Oryginalne połaczenie :) spróbowałabym jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam bardzo smakują! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Moje smaki, aż chce mi się lecieć do sklepu. Ale mrożony bób, uh...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubisz bobu? Czy problem jest w tym, że jest mrożony? Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Nigdy nie próbowałam mrożonego i trochę się go obawiam.
      Zawsze objadam się w lato że starcza mi na cały rok :)

      Usuń
    3. Nigdy nie próbowałam mrożonego i trochę się go obawiam.
      Zawsze objadam się w lato że starcza mi na cały rok :)

      Usuń
    4. Mrożony smakuje świetnie - jak na mrożone warzywko jest fenomenalny! Spróbuj!

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...