czwartek, 18 kwietnia 2013

Granola ... czyli jak dobrze zacząć dzień!


Lubię śniadania! To taki czas dla mnie! 
Czas na rozpieszczenie siebie! 
Chwila zastanowienia się na co mam akurat ochotę! 
Ostatnio wygrywają wszelakie owsianki i właśnie ona..  granola!
Lubię ją jeść z jogurtem naturalnym i świeżymi owocami.
Chciałam, żeby była uniwersalna. Nie mieszałam jej z suszonymi owocami, wole dodawać je na bieżąco - 
w zależności na co akurat mam ochotę.




Składniki:

350 g płatków owsianych zwykłych,
75 g wiórków kokosowych,
50 g pestek słonecznika,
30 g płatków migdałowych,
35 g siekanych migdałów,
35 g cukru trzcinowego,
100 g roztopionego masła,
2 łyżki płynnego miodu

W dużej misce należy wymieszać ze sobą wszystkie suche składniki. 
Masło roztopić i wymieszać z miodem, całość wlać do miski i dobrze ze sobą połączyć.
Granole przesypać na blaszkę do pieczenia (piekarnikową) i równomiernie rozłożyć.
Piec w piekarniku nagrzanym do 150 stopni, przez ok. 35 minut. Podczas pieczenia przemieszać całość łyżką co jakieś 10 minut, żeby równomiernie się upiekła. 

Wystudzoną granolę należy przechowywać w słoiku lub w jakimś innym szczelnym pojemniku.

Smacznego :)




14 komentarzy :

  1. Ja kilka razy robiłam taką: http://studniasmakow.wordpress.com/2011/08/07/granola/ Od razu z suszonymi owocami. :-) I bez masła. :) Apetycznie wygląda Twoja granola. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Eeee twoja też jest super! Lubie smak masła, dobrze robi granoli :) Dzięki! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, a ja mam zawsze takiego lenia, ze zamiast zrobic granole to gotuje owsianke!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czas w końcu zrobić granolę :) Tak dla wiosennej przekory :)

      Usuń
  4. Granola to jeden ze sposobów na pozytywne rozpoczęcie dnia :) Uwielbiam, uwielbiam...u mnie jednak zawsze z wszystkim co akurat mam w szafkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda?! Wspaniałe śniadanie = wspaniały dzień :)

      Usuń
  5. jestem zakochana w domowej granoli! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) Nie ma nic lepszego! Wszelkie kupne musli i inne płatki mogą się schować :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Przymierzę się, w końcu się przymierzę.. Zimą to nie bardzo, bo jogurty w zimie mi nie podchodzą, ale teraz w sumie czemu nie :)) (Tylko migdały musiałabym wywalić - cierpię na lekkie uczulenie ;])

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z granolą o tyle jest dobrze, że można dostosować ją pod każdym względem do siebie! Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  7. Mniam! Uwielbiam granole... takie sniadanko to marzenie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś magicznego jest w granoli, to takie szybkie i proste, a daje tyle radości!?

      Usuń
  8. Takiej bez owoców jeszcze nie robiłam. Ale muszę spróbować, bo można ją dodawać też do wypieków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Jest uniwersalna i to jej duży plus :) Dziękuje i pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...