Placki z mąki z cieciorki z bakłażanem, pomidorkami i fetą


Po ostatniej sałatce, mam ciągłą ochotę na bakłażana, ciecierzycę, fetę i zatar! Jeśli jeszcze tej sałatki nie jedliście, koniecznie spróbujcie - jest boska! My w ciągu dwóch tygodni ją jedliśmy kilka razy, albo na kolację, albo do obiadu, albo zamiast obiadu ;) Jak o niej myślę, aż ślinianki zaczynają mi mocniej pracować ;) 
I kiedy tak sobie pomyślałam o ciecierzycy natychmiast zajrzałam do swojej ulubionej szafki - przebierałam między wszystkimi możliwymi pudełeczkami, buteleczkami, puszkami. Wyjęłam w końcu torebkę mąki z cieciorki! Chciałam placków, placuszków! Zatem zapraszam Was na placki z mąki z cieciorki, z dodatkiem jogurtu naturalnego, grillowanego bakłażana, pomidorków i fety!



Składniki:
(ok. 7-9 sztuk)

110 g mąki z cieciorki,
1 jajko,
115 g odtłuszczonego jogurtu naturalnego lub kefiru,
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia,
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej,
sól, pieprz 
suszone zioła, ulubione przyprawy (u mnie zatar)

bakłażan,
pomidorki koktajlowe,
gęsty jogurt naturalny,
feta,
oliwa z oliwek,
zatar,
świeża mięta / natka pietruszki

W misce umieścić mąkę z cieciorki, dodać proszek do pieczenia oraz sodę, następnie jajko i jogurt / kefir, całość dokładnie wymieszać przy pomocy trzepaczki balonowej. Doprawić solą, pieprzem i ulubionymi przyprawami. Rozgrzać olej na patelni, nakładać placuszki łyżką i smażyć do zrumienienia.
Placuszki podałam z kleksem jogurtu naturalnego - do niego możemy dodać ząbek czosnku i świeże zioła, z grillowanym bakłażanem, pokrojonymi pomidorkami koktajlowymi. Posypać wszystko pokruszoną fetą i świeżymi ziołami, doprawić zatarem i polać oliwą z oliwek. 

Smacznego :) 



Popularne posty