Napój imbirowy


Zaczął się kolejny rok, a ja nawet nie wiem kiedy minęła końcówka poprzedniego. Grudzień minął w oka mgnieniu - najpierw wyjazd, potem przyplątało się zapalenie żołądka, które zabrało mi praktycznie dwa tygodnie życia, a potem święta i goście. To była pierwsza moja Wigilia, robiona w moim domu i powiem zupełnie szczerze, że przeszła ona moje najśmielsze wyobrażenie - było po prostu fantastycznie. Bez większego stresu, rodzinnie, miło, sympatycznie, z czasem dla nas, na rozmowy, śmiech i wspomnienia. Takiego czasu potrzebowałam, kiedy można zwolnić i spędzić czas z bliskimi. 

Dzisiaj mam dla Was napój imbirowy - pyszny i zdrowy.
Idealny na zimowe wzmocnienie, aby przeziębienia się nas nie czepiały!
Jest bardzo smaczny i aromatyczny, polecam z całego serca.





Składniki:

50 g startego imbiru,
skórka i sok z 2 limonek,
skórka i sok z 2 cytryn,
80 g cukru trzcinowego,
miód,
150 ml wody

dodatkowo woda gazowana lub niegazowana

Starty imbir, skórka i sok z cytryn i limonek, cukier trzcinowy i 150 ml wody umieszczamy w rondelku, doprowadzamy do wrzenia, następnie zmniejszamy ogień i całość gotujemy około 15 minut.
Zawartość rondelka przecedzamy przez sitko (u mnie dodatkowo jedna warstwa gazy) i zostawiamy do lekkiego przestudzenia. Przestudzony syrop dosładzamy jeszcze miodem - ilość według upodobań.
Syrop wlewamy do szklanek / butelki - rozcieńczamy wodą gazowaną lub niegazowaną - podajemy w temperaturze pokojowej lub schłodzony.

U mnie syropu starczyło na rozrobienie w dwóch szklanych butelkach,
zakapslowane stoją w lodówce gotowe do picia.







Popularne posty