Drożdżowe racuchy z jabłkami

Gdzie człowiek teraz nie spojrzy wszędzie słychać tylko słowa jedz jabłka! A ja w sumie nie znam osób, które jabłek nie jedzą! Moją babcię wręcz trzeba namawiać do jedzenia innych owoców, bo poza jabłkami świata nie widzi. Ma swoje nawyki i zawsze po śniadaniu idzie z kawą do dużego pokoju i zjada jabłko. Z drugą babcią było podobnie - owszem zjadła inne owoce u kogoś, ale sama nie kupowała nic poza jabłkami. No jeszcze zjadałyśmy to co na działce urosło - pamiętam jak zbierałam porzeczki czy agrest zasypywałyśmy wszystko sporą ilością cukru i wyjadałyśmy łyżeczkami. 

A racuchy z jabłkami, cóż ich nigdy nie mogłam się w domu doprosić. A dla mnie drożdżowe to kwintesencja tego rodzinnego ciepła. To taka potrawa, która przypomina dzieciństwo i to bez względu czy masz 20, 30 czy 60 lat! O drożdżowe trzeba się zatroszczyć, stworzyć mu odpowiednie miejsce do rośnięcia, dzięki temu pięknie wyrośnie i da nam cudownie puszyste ciasto. Dla mnie drożdżowe to miłość, rodzina i dom. 

Mam dla Was dziś puchate racuchy z jabłkami, pyszne zarówno na ciepło, jak i na zimno. Idealnie smakują obsypane cukrem pudrem!





Składniki:
(na kilkanaście sztuk)

170 g mąki pszennej,
110 g mleka,
3 łyżki cukru,
1 jajko,
1/2 łyżeczki suchych drożdży,
szczypta soli,
2 jabłka pokrojone w kostkę (115 g)

dodatkowo - cukier puder

Mąkę przesiać do miski, dodać cukier, sól, drożdże i dokładnie wymieszać. Następnie dodać jajko i mleko, wymieszać na gładkie ciasto przy pomocy trzepaczki. Na koniec dodać pokrojone jabłka i wmieszać je łyżką w ciasto. Miskę przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania w ciepłe miejsce na około 45-60 minut. Wyrośnięte ciasto nabierać łyżką i smażyć na rozgrzanym tłuszczu do zrumienienia z dwóch stron.

Przed podaniem posypać cukrem pudrem. 

Smacznego :)








Popularne posty