Tarta z owocami i bezą

Przepyszna tarta z owocami. Z bezową kołderką.  U mnie beza została celowo rozsmarowana (chciałam mieć równe ciasto z posypką migdałową), jeżeli wam zależy na górze bezy polecam piec tartę w mniejszej formie. Przepis zaczerpnięty ze strony Wypiecz Wymaluj, z moimi zmianami.
Przepis na tartę pochodzi z książki "Nordic Bakery Cookbook".




Składniki:

100 g masła w temperaturze pokojowej,
65 g cukru, 
2 jajka - oddzielnie żółtka i białka,
90 g mąki,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
50 ml mleka


2 - 3 jabłka,
1 pomarańcza,
garść suszonej żurawiny,
szczypta cynamonu,
50 g cukru + 2 łyżeczki,
cukier waniliowy (opcjonalnie),
50 g płatków migdałowych


Nagrzewamy piekarnik do temperatury 180 stopni. 

Miksujemy masło z cukrem na kremową masę, następnie dodajemy pojedynczo żółtka dalej miksując. Osobno mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy połowę mleka i miksujemy, następnie dodajemy mąkę z proszkiem i na koniec pozostałe mleko. Dokładnie zmiksować całość.
 Przekładamy ciasto do wysmarowanej masłem formy. Ciastem wyłożyć dno i boki. 

Jabłka obrać i pokroić na większe kawałki, u mnie plastry krojone z połówki jabłka. Obrać pomarańczę, pozbawić ją skórki i błonek (wyfiletować). Owoce ułożyć na cieście, całość posypać suszoną żurawiną. 

Ubijamy pianę z białek na sztywno, stopniowo dodajemy pozostały cukier dalej ubijając. Można dodać jeszcze cukier waniliowy. Wyłożyć pianę na wierz tarty, całość posypać płatkami migdałowymi. 

Włożyć do nagrzanego piekarnika, piec ok. 40 minut. 

Korzystałam z kwadratowej formy do tarty o wymiarach 23 x 23 cm.

Smacznego. 




Popularne posty