Burgery z ciecierzycy i ketchup dyniowy


Burgery powstały na dobrą sprawę z resztek. Zostało mi trochę ugotowanej kaszy jaglanej, pozostała mniej niż połowa puszki ciecierzycy, więc stwierdziłam, że zrobię z tego burgera. Całość wyszła tak dobra, że mój T. oświadczył, że smakuje mu jeszcze bardziej niż mięsny! Połączenie z kiełkami słonecznika, ogórkiem i dyniowym ketchupem jest rewelacyjne. Sam dyniowy ketchup jest pikantny i lekko korzenny - genialny! Przepis  na ketchup znalazłam kilka miesięcy temu i robiłam go od tego czasu kilka razy -  jest fenomenalny, zrobiłam z małymi zmianami. Polecam z całego serca! 




Ketchup dyniowy
(ilość na słoiczek 500 ml)
500 g dyni,
1/4 łyżeczki cynamonu,
1 łyżeczka pasty harisa,
1/2 łyżeczki ziaren pieprzu,
1/2 łyżeczki curry,
170 ml soku pomarańczowego,
50 ml białego octu balsamicznego,
90 g cukru
Dynię obrać, oczyścić i pokroić w większą kostkę. Do garnka wlać wodę, kiedy zacznie wrzeć, osolić i wrzucić dynie - gotować ok. 20 minut. Po tym czasie dynię odcedzić i dobrze zmiksować na gładką masę.
Pieprz zmielić, bądź rozetrzeć w moździerzu. Puree dyniowe wrzucić do garnka, dodać wszystkie przyprawy, sok oraz ocet. Gotować na mniejszym - średnim ogniu przez około 20-30 minut, często mieszając. Gęsty ketchup przełożyć do słoika i zamknąć. Wystudzony trzymać w lodówce.
Przetrwa tam 2-3 miesiące.

Burgery z ciecierzycy
(3-4 sztuki)

130 g odsączonej ciecierzycy z puszki,
1 mała cebulka,
2 małe ząbki czosnku,
1/2 natki pietruszki,
55 g ugotowanej kaszy jaglanej,
1/4 łyżeczki kminu rzymskiego,
szczypta pieprzu cayenne,
1/4 łyżeczki papryki,
1/4 łyżeczki imbiru,
1 jajko,
3 łyżki bułki tartej
Ciecierzycę, z grubsza posiekaną cebulkę, czosnek, natkę i przyprawy umieścić w pojemniku blendera i dobrze zmiksować. Dodać roztrzepane jajko i bułkę tartą. Całość dobrze wymieszać. Uformować kotleciki i obtoczyć je w bułce tartej. Smażyć na mniejszym - średnim ogniu do zrumienienia.
Burgery podałam z kiełkami słonecznika, ogórkiem i ketchupem dyniowym.

Smacznego!















Popularne posty