Tofu z sosem pomidorowym i makaronem razowym

Nie byłam nigdy jakoś wielką fanką tofu, owszem jadłam w azjatyckich daniach, ale nigdy nie był to dla mnie jakiś wyjątkowy przysmak.
Do czasu, aż spróbowałam sposobu od Eryka z Ervegan na mielone tofu, ale poszalałam tu z własną mieszanką przypraw. Do tego sos pomidorowy i razowy makaron - jakie to jest pyszne - koniecznie spróbujcie!

Ps. Do sosów i zup zawsze dodaje marchewkę cebule i seler naciowy, ale akurat nie miałam tego ostatniego i dodałam kalarepki, świetnie się tu sprawdziła. Dodała i słodyczy i ostrości. 




Składniki:

1 opakowanie tofu 180 g,
1- 2 łyżki oleju rzepakowego,
2 łyżeczki sosu sojowego,
2 łyżeczki słodkiej wędzonej papryki,
1/2 łyżeczki sumaku,
1/2 łyżeczki mielonego kminu,
1/3 łyżeczki mielonej kolendry, 
1/4-1/3 łyżeczki suszonych płatków chili, 
1/3 łyżeczki harissy,
2 ząbki czosnku


1 większa cebula,
1 marchewka,
1/2 mniejszej kalarepki,
1 puszka krojonych pomidorów,
1 łyżeczka oleju rzepakowego,
1 łyżeczka masła,
1 ząbek czosnku,
Sól, pieprz,
1/3 łyżeczki słodkiej wędzonej papryki,
1/3 łyżeczki suszonego oregano,
odrobina suszonych płatków chili,




W garnuszku rozgrzewamy olej, a następnie wrzucamy cebule. Do zeszklonej cebuli dorzucamy pokrojone drobno marchewkę i kalarepkę. Całość przesmażamy kilka minut na wolnym ogniu. Dodajemy przyprawy, masło, a na koniec przeciśnięty przez praskę czosnek. Do przesmażonych warzyw dodajemy krojone pomidory z puszki i trochę wody - ok 1/3 szklanki. Gotujemy całość przez około 10 minut, a następnie miksujemy blenderem.

Tofu pokruszyć w dłoniach na małe kawałki - jak mielone mięso. W miseczce wymieszać wszystkie składniki marynaty , a następnie wylać wszystko na tofu i dokładnie wymieszać. Całe tofu pokrywamy marynatą. 
Tofu możemy podpiec w piekarniku w 190 minutach przez około 20 minut, co jakiś czas mieszając, albo jak nam się spieszy przesmażyć już bez dodatku tłuszczu na patelni. 


Podajemy z makaronem razowym i świeżo startym grana padano.

Smacznego :)  

Popularne posty