niedziela, 20 grudnia 2015

Superfood na co dzień - Jamie Oliver / KONKURS

Jamiego Olivera nie trzyba chyba nikomu przedstawiać! Od nastu lat uczy gotować ludzi na całym świecie! Uśmiechnięty, wygadany i pełny pozytywnej energii - to przyciąga! Dodatkowo gotuje proste, ciekawe i łatwe przepisy, które każdy może przygotować u siebie w domu!


Superfood na co dzień jest najnowszą książką Jamiego i śmiemy twierdzić, że jego najlepszą!
Jamie od lat walczy z korporacjami i szkolnymi stołówkami  o dbanie o zdrowie, zwłaszcza dzieci!
Ta książka to zdrowie! Świetne pomysły na każdy posiłek - śniadanie, lunch, kolacje oraz przekąski i napoje! Z pewnością w książce znajdziemy inspirujące pomysły na każdy z 5 zalecanych posiłków każdego dnia!


Ta książka to zresztą nie tylko przepisy! To również zbiór informacji o zdrowym życiu i odżywianiu - ostatnie 40 ston książki nosi nazwę Żyj dobrze - czyli co robić, by dobrze się czuć!
Jamie tworząc tą książkę dobrze się do niej przygotował - jak pisze dużo czytał o żywieniu, a nawet rozpoczął studia z dietetyki!


Pierwszy dział tej książki to propozycje na najważniejszy posiłek dnia - propozycje śniadaniowe!
Znajdziemy tu różnorodne przepisy - zarówno dla tych, którzy wolą coś lekkiego, jak i dla tych, którzy preferują konkretniejsze rozpoczęcie dnia!
Jajka sadzone z fasolką, pomidorkami i tostami z ricottą, magiczne jajko w koszulce z tostem z ziarnami i pastą z awokado czy jedwabisty omlet ze szpinakiem, pomidorem, parmezanem i żytnim tostem - z pewnością każdy po takim śniadaniu będzie miał mnóstwo siły na podbój świata!


Znajdziemy też propozycje dla tych, którzy mają rano mało czasu na śniadanie, bo każde 5 minut dłuższego snu jest na wagę złota - znajdziemy przepis na sproszkowaną granolę, którą możemy dodać do jogurtu, zrobić z niej koktajl czy też owsiankę, są pyszne śniadaniowe szklaneczki wypełnione owocami, orzechowym mlekiem i nasionkami chia, znajdziemy też przepis na proteinową owsiankę z nasionami, orzechami i komosą ryżową!
Są pyszne zupy owocowe, niesamowite gofry z harissą, jajkiem sadzonym, z sezamem i surówką z marchewki czy owsiane batoniki z nasionami, owocami i przyprawami!
Są i pyszne wrapy, jogurty, placuszki, kilka propozycji na jajecznicę, tortilla z warzywami z patelni, sałatka z kurczakiem, komosą i mnóstwem warzyw, muffinki czy pomysły na fajne chlebki i kanapki!


Wszystko wygląda cudownie i brzmi chyba jeszcze lepiej!
Czy wspominaliśmy Wam już, że wszystkie zdjęcia dań są zrobione tylko i wyłącznie przez Jamiego? Tak, to on teraz stanął z aparatem w dłoni i uwiecznił wszystko co przygotował!
I zresztą świetnie się spisał, sami zobaczycie przykładowe zdjęcia w tym poście!


Skończmy już ze śniadaniem, zajmijmy się lunch'owymi propozycjami!
Oj, aż ślinka leci! Chrupiąca wołowina po azjatycku z brązowym makaronem ryżowym i sałatką, sałatka cesarska z grzankami, sałatka z kiełkami z wędzonym boczkiem i dressingiem balsamicznym, meksykańska zupa pomidorowa z frytkami z batatów z fetą i tortillą czy marynowane śledzie z warzywami i pieczywem chrupkim!


Są pomysły na super sałatki do słoika - z pęczakiem, z makaronem czy kuskusem - do koloru do wyboru! Idealna opcja do zabrania ze sobą do pracy czy na wyjazd!
Jest też smaczny omlet z warzywami z salsą z pomidorów i chili, obsmażony tuńczyk z kuskusem po sycylijsku z zielonymi warzywami, kanapka klubowa z kurczakiem, pomidorem, sałatką, gruszką i estragonem czy czosnkowe szaszłyki z kurczaka z czerwoną pomarańczą, ze szpinakiem i fetą!
Są pomysły na makarony, zupy, letnie sałatki z arbuzem, azjatycka sałatka z makaronem, z tofu i warzywami czy ceviche z łososia z siekaną sałatką, z kulkami z czarnego ryżu!


A kiedy przyjdzie czas na kolację Jamie również nas nie zawiedzie! Oj co to to nie!
Pyszny bombajski kurczak z kalafiorem, ryżem i szpinakiem, wegetariański burger z bazyliowym dressingiem z sałatką ogrodową, zupa rybna curry z krewetkami, białą rybą i pomidorkami!
Są steki z łososia, laksa z pieczonej dyni z kurczakiem, arachidami i ryżem, świetne lasagne z dynią piżmową, szpinakiem, serkiem wiejskim i słonecznikiem czy niesamowite krewetki po marokańsku z puszystym kuskusem z tęczową salsą!


Znajdzie się też ryba na parze po azjatycku z czarnym ryżem, warzywami i sosem chili, zapiekany bakłażan z harissą, z granatem, z pistacjami, z oliwkami i ryżem.
Pyszne samosy z wołowiną, cebulą i batatem, sałatka z pieczonej marchewki i dyni, z kaszą jaglaną, jabłkiem, jalapeno i granatem czy wspaniał zupa rybna z markelą, mulami i kuskusem!
Dania mięsne, rybne i wegetariańskie! Ryby, mięsa, makarony, ryże, kasze - wybór jest niesamowity!


Dochodzimy w końcu do działu z przekąskami i napojami!
Zaczynami od sałatkowych miseczek po 100 kalorii, chudy hummus domowy, zadziorny dip buraczano-chrzanowy, wiele pomysłów na popcorn czy różne domowe wariacje z masłami orzechowymi!
Są też słodkości - surowe wegańskie ciasteczka owsiane z orzechami, nasionami, daktylami i owocami, lody jogurtowe, energetyzujące kuleczki z daktylami, kakao i pestkami dyni. Pyszne kuleczki z morelami, imbirem i orzechami nerkowca, pomysły na przekąski do 100 kalorii i super smaczne i zdrowe pomysły na łatwe, kolorowe i pyszne wody smakowe!
Arbuz i bazylia, granat, imbir i limonka - brzmi smacznie, prawda?
Są też pomysły na pyszne i zdrowe herbatki - truskawka, hibiskus i anyż czy koper włoski, cytryna i miód - wszystko wygląda i brzmi pysznie!


I przyszedł czas na końcowy zdrowy dział, o którym wspominaliśmy na początku!
Jamie przedstawia nam w nim swoją filozofię, którą zawarł w tej książce - jego klucz - zrównoważony talerz! Przedstawia jak ważne są grupy pokarmów i jakie proporcję z tych grup powinny znaleźć się na naszych talerzach! Przekonuje jak ważne jest spożywanie warzyw i owoców oraz dobrych węglowodanów! Jak ważna jest rola białek w naszym organiźmie i jaka jest ich moc! O dobrych tłuszczach, odpowiednim nawodnieniu organizmu i żywności ekologicznej!
Przedstawia ciekawe historie ze swoich podróży i niesamowitych ludzi - np. Pana Jose Guervarę z Kostaryki, który ma 106 lat i od czasów dzieciństwa codzinnie na śniadanie spożywa gallo pinto - bogaty w składniki odżywcze posiłek z ziół, warzyw, fasoli, ryżu i jajek!
Pisze o grupie starszych osób z Okinawy, którzy spotykają się codziennie i ćwiczą razem o 6:30 rano! Historii i informacji jest więcej, a wszystkie z całą pewnością warte przeczytania, a przepisy wypróbowania! Książka jest fantastyczna!


KONKURS!!

Mamy dla Was jeden egzemplarz książki - chcemy, abyście powiedzieli nam o Waszych sposobach na zdrowe życie i odżywianie! Najciekawszą według nas odpowiedź nagrodzimy książką!
Komentarze piszcie tylko pod tym postem! Macie czas do północy 27 grudnia!
Powodzenia!
______________________________________________________________________

Ogromnie dziękujemy Wam za udział w konkursie! I ponownie wybór zwycięzcy nie był łatwy, chcielibyśmy mieć książkę dla Was wszystkich, ale niestety egzemplarz mamy tylko jeden!
Tym razem książka trafia do Ani - Anna (zapiekanka75@interia.pl) - Gratulujemy!!
Dziękujemy za wszystkie odpowiedzi i do następnego konkursu :) 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...