niedziela, 22 września 2013

Zdrowe chipsy

W zeszłym roku natknęłam się w markecie na jarmuż. Wiele dobrego o nim słyszałam, ale nigdy nie jadłam. Od pierwszego kęsa wiedziałam, że bliżej się zaprzyjaźnimy. Smakuje super zarówno na surowo, jak i pieczony czy duszony. Pokazywałam Wam już przepis na Coleslaw z dodatkiem jarmużu - jest dosłownie przepysznie! Dziś prezentuje pyszne i przede wszystkim zdrowe chipsy z jarmużu. Są fenomenalne! Możemy je przyprawić tak jak tylko nam się podoba! Są delikatne i cudownie chrupiące!
Koniecznie wypróbujcie!





Składniki:
(dwie blaszki chipsów)

3 duże liście jarmużu,
2 łyżki oliwy z oliwek,
papryka w proszku,
suszone płatki chilli,
sól z pieczonym czosnkiem

Liście jarmużu należy dokładnie umyć i wysuszyć. Pozbyć się grubych włókien i podzielić na mniejsze kawałki. Włożyć do miski, polać oliwą i posypać przyprawami, dobrze wymieszać. 
Kawałki jarmużu wykładać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez ok. 7-8 minut*.

Smacznego :)

* Radzę sprawdzać na bieżąco stan podpieczenia jarmużu, każdy piekarnik inaczej grzeje. 











19 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wypróbowania :) Nam bardzo posmakowały!

      Usuń
  2. One są też smaczne, czy tylko zdrowe?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo smaczne! Serio! Zachęcam do wypróbowania :)

      Usuń
    2. Też potwierdzam, są pyszne, cieniutkie i bardzo chrupiące. Wierzyć się nie chce, że to upieczona kapucha. Wolę zdecydowanie od kupnych ziemniaczanych, a na diecie nie jestem.

      Usuń
    3. Ciesze się, że wracamy do takich fajnych warzyw jak jarmuż :) Chciałabym, żeby można było bez problemu wszędzie kupować i cieszyć się jego smakiem!

      Usuń
  3. Właśnie ciągle szukam jakiegoś zastępstwa dla chipsów (a może bardziej ich chrupkości) :)) Jak tylko znajdę jarmuż, to wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jarmuż kupuje w Realu - nawet jak nie ma na sklepie można zadzwonić do działu zamówień i poprosić o zamówienie - za dzień czy dwa już jest do odbioru!

      Usuń
    2. Na bazarze bez łaski jest :)

      Usuń
    3. U mnie na targu nigdzie nie ma! Szukałam w wielu miejscach bez rezultatu!

      Usuń
  4. Oj tak to jest pyszne:) Ja mam jarmuż dostepny caly rok:) W kazdej wersji pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę! Chciałabym mieć jarmuż cały rok :) Wiele innych owoców i warzyw też ;)

      Usuń
  5. Wszelakie zastępstwa dla chipsów to dla mnie coś! Muszę się rozejrzeć za tym jarmużem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobra, to zrobię! Przekonałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, oj, byłam ciekawa sposobu pieczenia, ja napisałam u siebie z pełnym zresztą przekonaniem, że piec 15 minut w 180 stopniach. Moje wyglądały identycznie jak twoje O_o Ale ktoś pytał czy po 15 minutach to już są gotowe. Bądź tu mądry.
    Czipsy polecam wszystkim. Pierwszy raz to totalne zaskoczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda?! Są super! Dlatego ja też napisałam o piekarniku, żeby sprawdzać na bieżąco! Różnie z tymi piekarnikami bywa, ale u mnie już po 6 minutach były chrupkie, ale wolałam takie bardziej zrumienione!

      Usuń
  8. Rewelacja! Muszę koniecznie kiedyś je zrobić. Do tej pory robiłam jedynie domowe nachos, teraz pora na chipsy:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...