Zdrowe chipsy

W zeszłym roku natknęłam się w markecie na jarmuż. Wiele dobrego o nim słyszałam, ale nigdy nie jadłam. Od pierwszego kęsa wiedziałam, że bliżej się zaprzyjaźnimy. Smakuje super zarówno na surowo, jak i pieczony czy duszony. Pokazywałam Wam już przepis na Coleslaw z dodatkiem jarmużu - jest dosłownie przepysznie! Dziś prezentuje pyszne i przede wszystkim zdrowe chipsy z jarmużu. Są fenomenalne! Możemy je przyprawić tak jak tylko nam się podoba! Są delikatne i cudownie chrupiące!
Koniecznie wypróbujcie!





Składniki:
(dwie blaszki chipsów)

3 duże liście jarmużu,
2 łyżki oliwy z oliwek,
papryka w proszku,
suszone płatki chilli,
sól z pieczonym czosnkiem

Liście jarmużu należy dokładnie umyć i wysuszyć. Pozbyć się grubych włókien i podzielić na mniejsze kawałki. Włożyć do miski, polać oliwą i posypać przyprawami, dobrze wymieszać. 
Kawałki jarmużu wykładać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez ok. 7-8 minut*.

Smacznego :)

* Radzę sprawdzać na bieżąco stan podpieczenia jarmużu, każdy piekarnik inaczej grzeje. 











Popularne posty