niedziela, 28 kwietnia 2013

Ciasto od Gordona R.


Zobaczyłam to ciasto w jednym z odcinków Gordona Ramsaya. Od razu przypadło mi do gustu! Uwielbiam imbir dlatego musiałam je wypróbować! Ciasto jest pyszne, szybkie i proste! 
Polecam :)




Składniki:

175 g miękkiego masła,
175 g cukru, 
3 jajka,
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
175 g mąki pszennej (przesianej)

W misce należy umieścić masło i cukier - dokładnie rozcierać zaczynając od najniższych obrotów miksera, do czasu aż masa będzie puszysta i kremowa. Następnie dodajemy po jednym jajku dobrze całość miksując. Masa ma być lekka, pełna powietrza i jaśniutka. 

Następnie dodajemy ekstrakt waniliowy, proszek do pieczenia i przesianą mąkę. Całość bardzo dokładnie należy wymieszać szpatułką czy łyżką. Ciasto nie ma być bardzo gęste - ma mu to zająć chwile, ale w końcu nabrane na łyżkę / szpatułę ma z niej spaść. Jeśli ciasto jest zbyt gęste - w moim przypadku tak było - należy dodać z 2-3 łyżki mleka.

Tortownicę* smarujemy masłem i wysypujemy mąką. Ciasto przekładamy do formy, dobrze wyrównujemy i kilka razy uderzamy o blat, aby równo się ułożyło. 
Ciasto pieczemy do tzw. suchego patyczka, według Gordona 30-35 min, u mnie trwało to 10 min dłużej, w temperaturze 180 stopni.  

* W programie Gordon nie wspomniał jakiej wielkości używa tortownicy , ja użyłam o średnicy 18 cm - chciałam aby ciasto było wysokie!

Upieczone ciasto wyciągamy z piekarnika, przed wyjęciem z obręczy ciasto odcinamy nożem od formy. Kładziemy na kratkę do wystygnięcia.

Krem imbirowy:

300 ml śmietanki kremówki,
świeży imbir

Kremówkę ubijamy na sztywno, kiedy będzie już ubita dodajemy drobno starty imbir - u mnie tego imbiru było dużo, proponuje dodawać po trochu i dosmakować - wszystko według upodobań. 

Polewa.

 Z nią miałam mały dylemat, według mnie jest jej zdecydowanie za dużo - Gordon używa do jej zrobienia aż 300 ml kremówki i 50 g masła. Zmniejszyłam jej porcję i podaję swoje zmiany. Jest pięknie błyszcząca!

200 ml śmietany kremówki,
2 łyżki golden syropu (użyłam  miodu),
100 g gorzkiej czekolady,
30 g masła

Do rondelka wlewamy śmietankę, dodajemy syrop bądź miód i całość mieszamy trzepaczką. Czekoladę należy z grubsza posiekać i włożyć do miseczki, dodając od razu miękkie masło. Zagotowaną śmietankę wlewamy do miski z czekoladą i masłem, całość bardzo dokładnie mieszamy do rozpuszczenia się czekolady. 


Ciasto przecinamy delikatnie na pół. Na dół nakładamy równo śmietankę imbirową, delikatnie nakładamy górę, lekko całość dociskając. Ciasto polewamy czekoladą, rozprowadzając łyżką, bądź małą chochelką. 

Smacznego :)









30 komentarzy :

  1. Wygląda niesamowicie :) przydałby mi się teraz taki kawałek do kawy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę częstuj się :) Jest bardzo smaczne! Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  2. Cudnie spływa ta błyszczącą czekolada,imbir jest paskudny,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj imbir jest bardzo aromatyczny i orzeźwiający - ale mówi to wielbicielka imbiru. Zawsze można spróbować ciasto bez imbiru :) Polecam :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. wygląda mega smakowicie! powinnaś wydać książkę z przepisami, chwilę temu skończyłam Twojego "oszukanego" kurczaka, idealny zestaw przypraw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie :) Pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń
  4. Nigdy nie pomyślałam o połączeniu śmietany z imbirem. Brzmi bardzo smacznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie to połączenie smaków zachwyciło! Zachęcam do wypróbowania :)

      Usuń
  5. Dodawałam imbir do ciasta, ale do kremu NIGDY! Nie wpadłam na to :) Wygląda cudownie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! Dobrze czasem pooglądać tych bardziej doświadczonych gotujących :) I oczywiście zachęcam do wypróbowania dodania imbiru do kremu ;) Dziękuje serdecznie i pozdrawiam!

      Usuń
  6. też mam ochotę je wypróbować bo wygląda przepysznie :) zapisuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I love your pictures and recipes. I'd like to inform you of a great new website www.foodieportal.com. I would like to invite you to come and join us and share your wonderful pictures with us. We are simply foodies and we are not photography snobs, so picture perfection is not important, all we care about is delicious food.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda absolutnie rewelacyjnie! piękne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i dziękuje! Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. O jessu, jakie piękne ; ) 100% apetyczności; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie ciasta. Pyszne i proste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Ja również :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Piekne zdjecia i pyszne ciasto - tak ja lubie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe, cieszę się :) Dziękuje! Pozdrości :)

      Usuń
  12. Jak to się stało, że dopiero dziś tu zaglądam, nie wiem ale bardzo żałuję. Będę musiała wnikliwie przestudiować historię Twoich wpisów. Piękne zdjęcia, ciekawe przepisy. Będę wpadać :) Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wszystko się podoba :) Dziękuje serdecznie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Obłędne, zaśliniłam się przed monitorem ... mmmm och chciałabym tam u Ciebie być ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ależ się cieszę! Dziękuje :) Zapraszam :P i pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Kocham Gordona a Twoje ciasto mogę patrzeć i patrzeć, jest cudowne :). Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szalenie się cieszę :) Wcześniej jakoś nie przepadałam za Gordonem, teraz jestem nim zachwycona! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  15. Ta polewa zniewalająca...:) za Gordonem nie przepadam ale kucharz z niego niezły:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polewa jest super! Z pewnością będę na niej bazować w przyszłości :) Polecam i pozdrawiam :)

      Usuń