Ciasto od Gordona R.


Zobaczyłam to ciasto w jednym z odcinków Gordona Ramsaya. Od razu przypadło mi do gustu! Uwielbiam imbir dlatego musiałam je wypróbować! Ciasto jest pyszne, szybkie i proste! 
Polecam :)




Składniki:

175 g miękkiego masła,
175 g cukru, 
3 jajka,
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
175 g mąki pszennej (przesianej)

W misce należy umieścić masło i cukier - dokładnie rozcierać zaczynając od najniższych obrotów miksera, do czasu aż masa będzie puszysta i kremowa. Następnie dodajemy po jednym jajku dobrze całość miksując. Masa ma być lekka, pełna powietrza i jaśniutka. 

Następnie dodajemy ekstrakt waniliowy, proszek do pieczenia i przesianą mąkę. Całość bardzo dokładnie należy wymieszać szpatułką czy łyżką. Ciasto nie ma być bardzo gęste - ma mu to zająć chwile, ale w końcu nabrane na łyżkę / szpatułę ma z niej spaść. Jeśli ciasto jest zbyt gęste - w moim przypadku tak było - należy dodać z 2-3 łyżki mleka.

Tortownicę* smarujemy masłem i wysypujemy mąką. Ciasto przekładamy do formy, dobrze wyrównujemy i kilka razy uderzamy o blat, aby równo się ułożyło. 
Ciasto pieczemy do tzw. suchego patyczka, według Gordona 30-35 min, u mnie trwało to 10 min dłużej, w temperaturze 180 stopni.  

* W programie Gordon nie wspomniał jakiej wielkości używa tortownicy , ja użyłam o średnicy 18 cm - chciałam aby ciasto było wysokie!

Upieczone ciasto wyciągamy z piekarnika, przed wyjęciem z obręczy ciasto odcinamy nożem od formy. Kładziemy na kratkę do wystygnięcia.

Krem imbirowy:

300 ml śmietanki kremówki,
świeży imbir

Kremówkę ubijamy na sztywno, kiedy będzie już ubita dodajemy drobno starty imbir - u mnie tego imbiru było dużo, proponuje dodawać po trochu i dosmakować - wszystko według upodobań. 

Polewa.

 Z nią miałam mały dylemat, według mnie jest jej zdecydowanie za dużo - Gordon używa do jej zrobienia aż 300 ml kremówki i 50 g masła. Zmniejszyłam jej porcję i podaję swoje zmiany. Jest pięknie błyszcząca!

200 ml śmietany kremówki,
2 łyżki golden syropu (użyłam  miodu),
100 g gorzkiej czekolady,
30 g masła

Do rondelka wlewamy śmietankę, dodajemy syrop bądź miód i całość mieszamy trzepaczką. Czekoladę należy z grubsza posiekać i włożyć do miseczki, dodając od razu miękkie masło. Zagotowaną śmietankę wlewamy do miski z czekoladą i masłem, całość bardzo dokładnie mieszamy do rozpuszczenia się czekolady. 


Ciasto przecinamy delikatnie na pół. Na dół nakładamy równo śmietankę imbirową, delikatnie nakładamy górę, lekko całość dociskając. Ciasto polewamy czekoladą, rozprowadzając łyżką, bądź małą chochelką. 

Smacznego :)









Popularne posty