Wiosenne racuszki

Miałam ochotę na coś świeżego, ziołowego, koniecznie do maczania w jakimś sosie.
Przyszła myśl - a gdyby tak racuszki? Wytrawnych nigdy nie jadłam! 
Powstały racuszki z cukinią, leciutkie jak piórko, chrupiące z zewnątrz! 



Składniki:

120 g mąki pszennej,
1 jajko,
3 g drożdży instant,
95 g mleka,
45 g cukinii (starta na tarce o drobnych oczkach, posolona i odsączona na sitku),
1 mały ząbek czosnku,
kilka listków bazylii,
30 g startego sera mozzarella,
papryczka ostra - ilość według upodobań,
1/4 łyżeczki soli,
oregano, 
pieprz

Z mąki, mleka, jajka i drożdży wyrobić trzepaczką gładkie ciasto. Następnie dodać cukinię, przeciśnięty przez praskę czosnek, posiekaną bazylię, drobno pokrojoną ostrą papryczkę, mozzarellę oraz przyprawy. Całość dobrze wymieszać, przykryć ściereczką i pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia (ok. godziny - półtorej). Wyrośnięte ciasto należy nabierać łyżką i smażyć na średnio rozgrzanym oleju.
Racuszki smażę w małym rondelku w kilku centymetrach oleju, wolę kiedy mają formę małych pączuszków. 

Do racuszków zrobiłam szybki sos jogurtowo - śmietanowy.

3 łyżki jogurtu naturalnego,
2 łyżki śmietany,
1 łyżeczka pesto,
posiekana bazylia i natka pietruszki,
sól, pieprz

Wszystkie składniki wymieszałam w miseczce i doprawiłam do smaku.

Smacznego.



Popularne posty