środa, 24 kwietnia 2013

"Oszukany" kurczak

Kiedy zobaczyłam tego kurczaka na Kalejdoskopie kulinarnym od razu trafił na listę - do zrobienia! Smakuje i wygląda jak smażony w głębokim tłuszczu, ale jest pieczony! Marynowany w maślance, dobrze przyprawiony. Miękki i soczysty w środku, z zewnątrz pysznie chrupiący! Robiony już wielokrotnie, marynowany w jogurcie i maślance, czasami w gęstszych wersjach jogurtu greckiego - w każdej jest pyszny! 

Przepis pochodzi z książki "Najlepsze dania Billa" Billa Grangera.



Składniki:

12 podudzi kurczaka, 
375 ml maślanki lub jogurtu,
1 łyżeczka soli morskiej,
1 łyżeczka mielonego imbiru, 
1 łyżeczka kurkumy,
2 łyżeczki mielonej kolendry, 
2 łyżeczki mielonej papryki,
200 g bułki tartej

W dużej misce wymieszać maślankę / jogurt z solą, imbirem, kurkumą  oraz połową ilości kolendry i papryki (po 1 łyżeczce). Włożyć do mieszanki oczyszczonego kurczaka, dokładnie obtoczyć i schować do lodówki na 24 godziny. Następnego dnia nagrzewamy piekarnik do 190 stopni. W miseczce należy wymieszać bułkę tartą z resztą kolendry i papryki (po 1 łyżeczce), dodać odrobinę soli i pieprzu. Kurczaka pojedynczo obtaczać dokładnie w mieszaninie bułki tartej i przypraw, następnie układać na blaszce do pieczenia uprzednio wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec przez około 45 - 60 minut, do ładnego zbrązowienia.

Smacznego!



36 komentarzy :

  1. Woow:)! Fantastyczny! Zapisuję do wypróbowania...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i zachęcam :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. O niee :C Skoro oszukany myślałam, że będzie bez mięsa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz jaki oszust z niego ;) Oszukaństwem jest fakt pieczenia zamiast smażenia :)

      Usuń
  3. Z chęcią wypróbuję :-) I ta sałatka jak smacznie wygląda! Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Skoro się spodobała to z pewnością się pojawi na blogu :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. faktycznie wygląda jak smażony. trik z maślanką znam i bardzo lubię, dzięki niej mięso jest wilgotne i soczyste. nie pozostaje mi nic innego, jak wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. o mam też tę książkę, ale chyba jakoś mi umknął ten kurczak, muszę koniecznie jeszcze ją przewertować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej książki Billa niestety nie mam, więc nie powiem nawet na której stronie jest ;)

      Usuń
  6. Ooo, faktycznie wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Do tego smakowity :)

      Usuń
  7. Ciesze sie bardzo, ze go zrobilas i ze smakowal :)Nic mnie bardziej nie cieszy jak pozytywna opinia :) Ja tez te udka juz wielokrotnie i wiaz nie moge sie nimi najesc :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za udostępnienie przepisu! Bardzo, bardzo smaczny :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. dziękujemy za dodanie zdjęcia! :) A może następnym razem coś wiosennego do naszego konkursu? :) Zapraszamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Kurczak w maślance? Muszę zrobić, ostatnio mam fizia na jej punkcie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ostatnio też nie ma dnia bez maślanki :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. jutro ta wersja kurczaczka będzie u mnie na obiad;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Mam nadzieje, że będzie smakować :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Ciekawy przepis, jeszcze tak nie robiłam, a kurczak wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! Smakuje również rewelacyjnie :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. jak goracy ma byc piekarnik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. właśnie skończyłam jeść tego kurczaczka, wyszedł obłędnie, kto go nie próbował to gapa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakował :) Zachęcam do wypróbowania innych przepisów :)))) Pozdrawiam bardzo serdecznie!

      Usuń
  14. super, robiłam tylko fileciki w podobny sposób tylko trochę inne przyprawy :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robiłam już tak piersi kurczaka i też bardzo fajnie smakowały :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  15. jadłam dużo smacznych rzeczy, ale ten kurczak jest.. ajjj. :D przepyszny. od skórki lepszy tylko środek. czciliśmy nim urodziny mojego narzeczonego, nie mogło wyjść smaczniej. dziękuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę :) Dziękuje za info :) Mam nadzieje, że inne przepisy będą równie smaczne i wypróbowane :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  16. Czy kurczaka należy oczyścić ze skóry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, kurczaka zostawiamy ze skórą! Razem z panierką stworzy bardzo fajną kombinację :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Thank you for this crunchy chicken, love it, and the pictures are awesome, beautiful, have a nice evening:) liên

    OdpowiedzUsuń
  18. Ile najdłużej moze leżec ten kurczak w marynacie? Własnie mineło 24 h odkąd go zostawiłam w lodówce i zastanawiam się czy wytrzmałby do jutra tak do 12:00? Wtedy marino walby się o 17 godzin dłużej, czy lepiej go teraz upiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile najdłużej tego nie powiem, bo nie próbowałam ;) Przeważnie robię na wieczór i w porze obiadowej piekę.

      Usuń