poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Słonecznik muscovado

Pestki słonecznika i dyni kojarzą mi się z Babcią. 
Ona od kiedy tylko pamiętam zawsze skubała pesteczki! 
Zawsze mówiła, że są zdrowe i dobre na włosy i paznokcie - włosy ma piękne. Błyszczące i mocne. 
Kiedy zobaczyłam ten przepis na nowym blogu Mar - Turn Green wiedziałam, że muszę go zrobić. 
Robiłam go już kilkukrotnie. Jest pyszny i zdrowy. 
Zabiorę paczuszkę w podróż do rodzinnego domu, ciekawe jak Babci posmakuje :) 

Przepis pochodzi z książki Heidi Swanson "Super Natural Every Day".





Składniki:

140 g pestek słonecznika,
łyżka cukru dark muscovado,
łyżeczka tartej skórki z cytryny,
1/4 łyżeczki soli morskiej

W miseczce wymieszać startą skórkę z cytryny*, cukier i sól. Rozgrzać patelnie, na którą należy wrzucić słonecznik i prażyć go do czasu, aż ładnie się zrumieni. Następnie na słonecznik wysypać zawartość miseczki cały czas mieszając, aż cukier się rozpuści. Gdy tak się stanie, należy jak najszybciej ściągnąć słonecznik z patelni na papier do pieczenia. Rozłożyć równomiernie, żeby się nie posklejał. Przechowywać w szczelnym pojemniku.

* starłam skórkę z całej cytryny

Smacznego!



18 komentarzy :

  1. Chyba nigdy nie przestanę się nim zachwycać, wszedł na stałe do naszego domowego repertuaru:) Piękne zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, u mnie też :) Dzięki za przepis! :) Dziękuje serdecznie! Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Goły słonecznik jest już taki passe :-) Teraz rządzić będzie Twoja wersja :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe :) Goły też jest dobry, ale ten jest pyszny! :) Zachęcam do spróbowania :)

      Usuń
  3. pysznie wygląda, muszę się koniecznie na niego skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacyjne połączenie smaków!Dziękujemy za zdjęcie, zapraszamy do naszego wiosennego konkursu!Pozdrawiamy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje serdecznie :) Zapoznam się bliżej z konkursem :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Wow - pomysł genialny! Uwielbiam takie karmelowe przekąski. Szkoda tylko, że muscovado jest taki drogi :< Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykorzystuje się tylko łyżkę tego cukru, więc cały koszt nie jest wysoki! Przy okazji zachęcam do wypróbowania :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. proste w przygotowaniu, ale bardzo kuszące! mi do szczęścia nie trzeba wiele. Myślę, że aki słodki słonecznik w zupełności mi wystarczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wypróbowania! Fajny do pochrupania sam, ale też świetnie sprawdza się jako dodatek do jogurtu i owoców! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Jejku jejku, od czasu ciasta z prażonym słonecznikiem nie robiłam czegoś takiego, czas wrócić! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Polecam i zachęcam do wypróbowania :)

      Usuń
  8. Świetna przekąska! A i jako dodatek do innych smakowitości:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda! I przede wszystkim zdrowa przekąska! Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Dziękuję za przepis :). Musiałam schować pojemnik do którego przełożyłam słonecznik bo bym zjadło wszystko na raz! :D Pychota :)

    Kinga

    OdpowiedzUsuń