Słonecznik muscovado

Pestki słonecznika i dyni kojarzą mi się z Babcią. 
Ona od kiedy tylko pamiętam zawsze skubała pesteczki! 
Zawsze mówiła, że są zdrowe i dobre na włosy i paznokcie - włosy ma piękne. Błyszczące i mocne. 
Kiedy zobaczyłam ten przepis na nowym blogu Mar - Turn Green wiedziałam, że muszę go zrobić. 
Robiłam go już kilkukrotnie. Jest pyszny i zdrowy. 
Zabiorę paczuszkę w podróż do rodzinnego domu, ciekawe jak Babci posmakuje :) 

Przepis pochodzi z książki Heidi Swanson "Super Natural Every Day".





Składniki:

140 g pestek słonecznika,
łyżka cukru dark muscovado,
łyżeczka tartej skórki z cytryny,
1/4 łyżeczki soli morskiej

W miseczce wymieszać startą skórkę z cytryny*, cukier i sól. Rozgrzać patelnie, na którą należy wrzucić słonecznik i prażyć go do czasu, aż ładnie się zrumieni. Następnie na słonecznik wysypać zawartość miseczki cały czas mieszając, aż cukier się rozpuści. Gdy tak się stanie, należy jak najszybciej ściągnąć słonecznik z patelni na papier do pieczenia. Rozłożyć równomiernie, żeby się nie posklejał. Przechowywać w szczelnym pojemniku.

* starłam skórkę z całej cytryny

Smacznego!



Popularne posty