Eton mess z truskawkami

Chyba nie ma już osoby, która nie znała by tego wspaniałego deseru!
Połączenie śmietany, bezików i truskawek jest po prostu genialne!
Niesamowicie pyszne!



Składniki:

330 g śmietanki kremówki,
kilka / kilkanaście sztuk małych bezików,
500 g truskawek,
2 czubate łyżki cukru pudru,
1 łyżeczka cukru,

ew. skórka z cytryny, świeży imbir*

Truskawki umyć i osuszyć, wybrać kilka ładnych sztuk do dekoracji i odłożyć na bok.
Kroję na mniejsze kawałki i zasypuję je łyżeczką cukru, żeby puściły sok.
W misce ubijam dobrze schłodzoną śmietankę z dwoma łyżkami cukru pudru. 

*Na tym etapie możemy dodać do śmietanki np. skórkę startą z cytryny bądź starty świeży imbir - ilość zależy od naszych upodobań. Taki dodatek sprawi, że deser będzie bardziej odświeżający.

Następnie należy pokruszyć beziki na mniejsze kawałki - oczywiście też kilka malutkich możemy zostawić do dekoracji. Beziki zawsze robię w domu - jak widzicie na zdjęciach - kilka udekorowałam czerwonym barwnikiem.
Całość - truskawki, beziki i śmietanę - można od razu ze sobą wymieszać, aczkolwiek ja wolałam ułożyć warstwami, żeby deser wyglądał bardziej estetycznie ;) Nakładałam truskawki z bezikami, które przykrywałam śmietaną.
Całość udekorowałam bezikami i truskawkami.

Smacznego :) 









Popularne posty