czwartek, 1 sierpnia 2013

Jagodzianki


Jak wiecie uwielbiam ciasto drożdżowe.
Ostatnio uczę się nowej metody wyrabiania ciasta - metoda Richarda Bertinet. 
Próbuje, testuje, kombinuje - wszystko, aby uzyskać najlepszy efekt.
Metoda pana Bertinet jest niezwykła, z każdą minutą obserwujecie jak ciasto się zmienia.
Wyrośnięte ciasto jest dosłownie napakowane pęcherzykami powietrza, niezwykle przyjemne w dotyku.
Tutaj możecie zobaczyć jak ciasto wyrabia sam mistrz, choć większą frajdę sprawia mi troszkę zmodyfikowana technika.
Ciasto jest delikatniejsze i mięciutkie jak puch, dłużej zachowuje świeżość.



Składniki:

445 g mąki pszennej,
260 ml mleka,
szczypta soli,
opakowanie drożdży instant,
80 g cukru,
2 jajka,
70 g miękkiego masła

Dodatkowo:

jagody,
cukier puder


Wszystkie składniki ciasta włożyć do miski i dobrze wymieszać za pomocą skrobki, bądź szpatułki.
Tak przygotowane ciasto wykładamy na czysty blat, wyrabiając ciasto metodą Richarda Bertinet. Początki są męczące, trzeba się przyzwyczaić do takiego wyrabiania ciasta - zajmuje to sporo czasu.
Ciasto wyrabiamy do momentu kiedy przestaje kleić się do blatu i jest sprężyste.
Lekko obtaczamy w mące i wkładamy do miski do wyrastania - u mnie trwało to mniej więcej godzinę i 20 minut.
Po tym czasie ciasto dzielimy na 10 równych części, tworząc w ręku placuszki nakładamy jagody - u mnie mniej więcej półtorej łyżki na jedną jagodziankę - zaklejamy bułeczkę, formujemy i odkładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Przygotowane jagodzianki odkładamy do ponownego wyrastania na ok. 40 minut.

Jagodzianki pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 minut. 
Upieczone studzimy na kratce, następnie lukrujemy (do szklanki cukru pudru dodajemy 3-4 łyżki gorącej wody - dokładnie mieszamy do uzyskania gładkiej masy).

Smacznego.





20 komentarzy :

  1. zdjęcia są po prostu genialne! :)
    bardzo zaintrygowałaś mnie tym ciastem drożdżowym, będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Wpadłam po uszy z tą metodą, bardzo ją polubiłam! Wypróbuj koniecznie :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Twoje zdjęcia są tak realnie niesamowite, że mam wrażenie, że za każdym razem jak patrzę na nie to czuję smak tych potraw, jak na razie robiłam tylko dwa Twoje przepisy, i nawet w moim - zupełnie niedoświadczonym wykonaniu potrawy wyszły super w smaku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ogromnie się cieszę! Mam nadzieje, że namówię cię na wypróbowanie kolejnych przepisów :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuje serdecznie i pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Kasiu, gdzie mieszkasz?? Jadeeee:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe, aktualnie w Radomiu :) Pozdrawiam i zapraszam - jeszcze 4 sztuki są :)

      Usuń
  5. Kasia, te twoje jagodzianki sa dla mnie idealne. Malo ciasta, choc uwielbiam drozdzowe, duzo owocow i lukier!
    Mam dwie ksiazki tego mistrza i robilam kilka rzeczy ale przyznam Ci sie szczerze, ze oddaje cala przyjemnosc zarabiania ciasta mojej ukochanej Kitchen Aid;-) Odkad ja mam, nie mialam tak wspanialego ciasta drozdzowego, obojetnie z jakiego przepisu.
    Serdecznie Cie pozdrawiam:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę i książek Richarda Bertinet i Kiciusia :) A ja ten przepis zrobiłam specjalnie do tej metody - wypróbowany został na bułeczkach z truskawkami i kilkukrotnie na jagodziankach - były próby wyrobienia mikserem i powiem ci jedno - wychodzi zupełnie inne ciasto! Wyrabiane metodą Bertinet'a jest zdecydowanie lepsze!
      Coś w tej metodzie jednak jest ;) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Tak masz racje ciasto jest niesamowite!:-) Robilam chleb ale tak jak mowisz zarabianie jest pracochlonne. Efekt jest, nie zaprzeczam:-) Musze kiedys wyprobowac obydwu wersji tego samego ciasta;-))
      Pozdrowionka:-)

      Usuń
    3. Spróbuj, różnica jest znaczna! Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Magiczna sprawa jest z jedzeniem, że przywołuje wspomnienia z przeszłości :) Ciesze się :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Ciesze się! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Ślinię się do ekranu! Bo wyglądają bosko!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Są pyszne! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. Kilka razy robiłam ciasto tą metodą (w przypadku chleba) .... jednak nie mam do niej cierpliwości:) .... choc dla takich jagodzianek to bym sie pomęczyła:) popzdrawiam
    PS ...a Kiciusia już masz i serdecznie Ci go gratuluję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt metoda jest dość męcząca, ale bardzo ciekawa ;)
      Serdecznie dziękuje, ciesze się jak małe dziecko :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...