poniedziałek, 3 czerwca 2013

Bakłażan z granatem i sosem jogurtowo-maślankowym

Kiedy pierwszy raz zobaczyłam okładkę książki Yotam'a wiedziałam, że prędzej czy później spróbuje takiego bakłażana! To połączenie smaków i kolorów! Takie intrygujące!
Nadszedł w końcu ten dzień i mogę Wam śmiało powiedzieć, że to jest coś wspaniałego!
Zachwycicie się świeżością tego dania!

Na podstawie przepisu - Yotam Ottolenghi.



Składniki:

2 bakłażany, 
oliwa z oliwek, 
sól,
pieprz, 
granat,
tymianek,
zatar


Na sos :

4 łyżki jogurtu naturalnego typu greckiego,
8 łyżek maślanki,
2 łyżeczki oliwy z oliwek, plus do skropienia,
1 ząbek czosnku, 
szczypta soli


Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni. 
Bakłażany przecinamy wzdłuż na pół, każdą połówkę należy ponacinać od środka uważając, aby nie naciąć skóry.
(Zrobiłam kilka nacięć pod kątem z jednej, po czym to samo zrobiłam z drugiej strony - tworząc kratkę).
Tak przygotowane bakłażany należy położyć na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem i dobrze naoliwić. Wykorzystałam do tego celu pędzelek silikonowy - smarujemy bakłażany oliwą do czasu, aż będzie ona szybko wchłaniana przez miąższ. Solimy i pieprzymy, układamy gałązki świeżego tymianku.
Bakłażany wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy do ładnego zbrązowienia, około 40 minut.

Granat należy wypestkować, do tego celu potrzebna nam będzie miska i drewniana łyżką. Przepołowiony granat należy trzymać nad miską i uderzać w niego łyżką. Usunąć białą błonę z pestek granatu.
Z podanych składników w miseczce wymieszać sos jogurtowo-maślankowy i do momentu podania trzymamy go w lodówce.

Bakłażany podajemy obficie polane sosem, z pestkami granatu, świeżym tymiankiem, skropione oliwą z oliwek i posypane zatarem. 













22 komentarze :

  1. Ciekawa jestem smaku! I już wiem, że ten przepis zawita u mnie w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak jest zaskakujący, ale oczywiście na plus :) Jestem ciekawa jak Ty ocenisz :) Koniecznie daj znać :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. o, u mnie też dzisiaj bakłażan :) wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Bardzo lubię bakłażana, często króluje na moim stole :) W jakiej formie był dziś u Ciebie? Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Wygląda obłędnie! :) Musi być smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest fenomenalny! Gorąco zachęcam do wypróbowania, zdecydowanie warto :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ciesze się, dziękuje! Jeszcze lepiej smakuje :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. I weź tu człowieku dbaj o linię :( Ech, kolejny przepis z Twojego bloga ląduję u mnie w przepisach o najwyższym priorytecie wypróbowania :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe, no cóż :) Na swoją obronę dodam, że to samo zdrowie - warzywko, oliwa z oliwek, świeże zioła, owoc! Do tego zdrowa maślanka i jogurt naturalny! Zdrowie! Samo zdrowie :) Mam nadzieje, że się skusisz i dasz znać jak smakowało :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. to musi byc po prostu genialne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie właśnie jest :) Przepyszne! Koniecznie musisz wypróbować :) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Jak się patrzy na te czerwone kuleczki to faktycznie kiełkuje w głowie - "muszę to zrobić" ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz :) Jest pyszne i bardzo orzeźwiające! Zrób i daj znać jak smakowało :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Ale smakowicie to wygląda... wypróbuję na pewno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze! Koniecznie daj znać jak smakowało :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Kasiu padłam z wrażenia!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Ależ Madziu jesteś kochana :) Dzięki :) Pozdrawiam serdecznie :) Ps. Koniecznie wypróbuj tego bakłażana, powali cię na kolana :)

      Usuń
    2. Kasia dziś kupiłam bakłążany i jogurt powiem tak: będzie gruuuubo :)

      Usuń
    3. Yeaaaah! :) Koniecznie daj znać jak smakowało :)

      Usuń
    4. Ciesze się bardzo! Bardzo!

      Usuń