niedziela, 2 czerwca 2013

Croissant z rabarbarem

Ostatnio gdzieś na Pinterest wpadło mi w oko zdjęcie rogalika z rabarbarem. 
Pomyślałam czemu nie, w sam raz na niedzielne drugie śniadanie.
Jak pomyślałam tak zrobiłam! :)
Zapraszam na świeżuteńkie croissanty z rabarbarem. Idealne na drugie śniadanie, czy podwieczorek.
Szybkie i pyszne.


Składniki:

opakowanie ciasta francuskiego,
3 łodygi rabarbaru,
skórka starta z cytryny,
4 łyżki cukru*

Rabarbar należy dokładnie umyć i odciąć końcówki. Następnie każdą łodygę przekroić na pół wzdłuż, tak samo postąpić z otrzymanymi połówkami. Rabarbar należy pokoić w niewielkie kawałki, takie pół centymetrowe. Wrzucić wszystko do miseczki, dodać skórkę startą z całej cytryny oraz cukier. Wszystko dokładnie wymieszać. 
Płat ciasta francuskiego przekroić na pół, a każdą z połówek naciąć po skosie otrzymując cztery duże trójkąty - chciałam, aby każdy rogalik był duży. Na każdy trójkąt ciasta wykładamy ok. dwóch łyżek rabarbaru z cukrem i skórką cytrynową. Zwijamy delikatnie rogalik.

Uformowane posmarowałam roztrzepanym jajkiem. Pieczemy ok. 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Smacznego. :)

* Rogaliki nie są słodkie, są lekko kwaskowe. Jeżeli ktoś woli słodsze proponuje dodać więcej cukru.




16 komentarzy :

  1. cudne i apetyczne zdjęcie ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Patrząc na zdjęcia to nic tylko jeść :) Prosty pomysł na pyszne, weekendowe śniadanie, zdecydowanie powtórzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, są zaskakująco pyszne :) Przede wszystkim szybkie :) Polecam i zachęcam do ich zrobienia :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) W smaku też są smakowite :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. ostatnio też mi po głowie chodzą croissanty! temperatura 180 st wystarczy? ja zawsze francuskie ciasto piekę w 220 st..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak najbardziej wystarczy. Zresztą jak widać na załączonych zdjęciach - croissanty się upiekły ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Super alternatywa dla tradycyjnych ciast z rabarbarem! Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zawsze coś innego i przede wszystkim szybkiego! Polecam i pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dokładnie! I o to właśnie chodzi! :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. świetny pomysł! bardzo chciałam zrobić coś z rabarbarem ale ostatnio nie mam za bardzo czasu, ciasto francuskie to świetne rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że pomysł przypadł do gustu :) Jest szybkie i pyszne, czego chcieć więcej? :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Wygladaja smakowicie. Wczoraj robilam ciasteczka z truskawami z ciasta francuskiego, tez pycha. Mysle, ze jutro wyprobuje rogaliki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto francuskie to zawsze fajna i szybka alternatywa! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń