O śniadaniowych rogalikach i marzeniach!

Ostatnio dzieją się w moim życiu rzeczy piękne, wprost wspaniałe. 
Założenie bloga było dla mnie ważnym wydarzeniem. Nawet nie przypuszczałam, że będzie on tak dobrze przez Was odebrany! Dzięki niemu poznaje wspaniałych ludzi, Was! Jesteście niesamowici, wspieracie i motywujecie do dalszej pracy i rozwoju!
 Nie spodziewałam się też, że blog pomoże mi spełniać dalsze marzenia! 
Ostatnio udało mi się wygrać pewien konkurs, organizowany dla blogerów przez stronę Pokochaj Olej Rzepakowy. Należało stworzyć danie z rodzimych składników z użyciem oleju rzepakowego - wygrał m.in. mój przepis na kurczaka - smaki polskiego lata. I mimo, że najwspanialszy KitchenAid jest już u mnie w domu, ja ciągle z zachwytem i niedowierzaniem na niego spoglądam!
Skoro taki pomocnik został mi sprezentowany trzeba było zabrać się do roboty! Na pierwszy ogień poszło ciasto drożdżowe.

Co do rogalików, są pyszne! Robiłam je praktycznie dzień po dniu, bo w takim tempie zniknęły!
Mięciutkie i puchate w środku, szybkie i bezproblemowe, idealne z masełkiem - wspaniale będą pasowały zarówno do dżemów, jak i do wędlin czy serów.





Składniki:
12 sztuk

550 g mąki pszennej typ 650,
1 łyżeczka soli,
1 łyżka cukru,
20 g świeżych drożdży,
2 łyżki oleju rzepakowego,
1 jajko - w temp. pokojowej,
240 ml mleka - w temp. pokojowej,
55 g miękkiego masła

jajko, łyżka mleka, mak

Wszystkie składniki umieścić w misce i wyrobić gładkie, miękkie ciasto - wyrabiałam mikserem ok. 7 minut.
Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia, u mnie zajęło to około półtorej godziny.
Po tym czasie ciasto należy odgazować i wyłożyć na blat - ciasto nie jest klejące, więc nawet nie podsypywałam blatu mąką. Rozwałkować na koło o średnicy 42-43 cm, przy pomocy noża przeciąć na cztery równe części, a każdą z tych części podzielić jeszcze na kolejne trzy. Każdy kawałek zwinąć od najszerszej części do najwęższej tworząc rogalik.
Przygotowane rogaliki ułożyć na blaszce w sporych odstępach między sobą, przykryć ściereczką i zostawić do ponownego wyrośnięcia na 30 min.
Przed pieczeniem posmarować jajkiem roztrzepanym z łyżką mleka, posypać makiem.
Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni, przez 20-23 minuty.
Studzić na kratce.

Smacznego.









Popularne posty