Sałatka z pęczakiem

W dzieciństwie kasza była dla mnie prawdziwą zmorą!
Nie mogłam znieść jej zapachu i smaku. Na obiadach u babci, gdzie kasza często gościła, dziadek zabierał mnie na tajne narady do swojego pokoju - w ukryciu zjadał wszystko za mnie :)
Nie wiem czy do kaszy dorosłam, czy zasmakowała mi robiona na moje sposoby, ale fakt faktem teraz ją uwielbiam! Nie ważne czy gryczana, czy pęczak, czy jaglana, czy .... !

Dziś proponuję sałatkę z pęczakiem. Pyszną i sytą! Z dużą ilością warzyw i z ziołami.
Idealna na lunch, kolację czy jako dodatek do dań z grilla.



Składniki:

1/2 szklanki kaszy pęczak,
1 średnia cukinia,
garść świeżego szpinaku,
garść pomidorków koktajlowych,
garstka ugotowanego zielonego groszku,
1 większy ogórek gruntowy,
mini mozarella lub twaróg,

olej rzepakowy


Dressing:

1/2 pęczka koperku,

1/2 pęczka natki pietruszki,
garść liści mięty,
ząbek czosnku,
sól, pieprz,
olej rzepakowy - kilkanaście łyżek


Kasze należy ugotować i przestudzić. Warzywa dokładnie umyć.
Cukinię pokroić za pomocą obieraczki na podłużne wstążki. Podgrzać olej na patelni i dosłownie minutkę przesmażyć. Pokroić pomidorki na połówki lub na ćwiartki. Ogórka w talarki lub pół talarki.

W naczyniu blendera miksujemy bardzo dokładnie koperek, pietruszkę, mięte, czosnek i olej rzepakowy - ilość oleju najlepiej dostosować do własnych upodobań. Powstały miks ma być gładki i zdatny do polewania sałatki.

Na talerz, bądź półmisek wykładamy kaszę, układamy wszystkie przygotowane warzywa, całość polewamy dressingiem.

Smacznego!










Popularne posty