wtorek, 18 marca 2014

Muffinki brownie z mąki jaglanej.

Na początku tego roku odkryłam mąkę jaglaną i jestem nią całkowicie zauroczona! Jest fenomenalna!
Te muffinki robiłam przed przyjazdem mojej siostry do nas na ferie. Krem od razu wzbudził jej zainteresowanie, bo myślała, że to znany krem czekoladowo orzechowy ze słoiczka ;) Kiedy z dużym apetytem zjadła muffinkę, stwierdziła z uśmiechem na ustach umorusanych czekoladą, że jest pyszna.
Nam ta wersja muffinek brownie bardzo smakuje. Koniecznie spróbujcie!




Składniki:
(12 sztuk)

120 g gorzkiej czekolady,
100 g masła,
125 g mąki jaglanej,
180 g cukru trzcinowego,
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
2 jajka L,
100 g drobnych mrożonych jeżyn

Czekoladę roztopić z masłem. W jednej misce umieścić wszystkie suche składniki, w drugiej wymieszać ze sobą mokre, następnie wszystkie składniki ze sobą wymieszać za pomocą łyżki. Nakładać do papilotek.
Piec ok. 25-30 minut w temperaturze 180 stopni.

Krem czekoladowy:

70 g gorzkiej czekolady,
5-6 łyżeczek czubatych śmietany 18%,
4 łyżki cukru pudru

Roztopić czekoladę, dodać do niej śmietanę, a następnie cukier. Dokładnie wymieszać, żeby nie było grudek. Krem nakładać na muffinki i dekorować jeżynami.

Smacznego :)




13 komentarzy :

  1. Do ciasta użyłaś także gorzkiej czekolady? - coockie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, już poprawiłam w przepisie :) Dzięki :*

      Usuń
  2. IDEALNE! <3 Uwielbiam muffinki w kazdej postaci, ze wszystkim. :) Ale mi ochory narobiłaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wgl - czemu ja Cię jeszcze w polecanych nie mam. oO Juz naprawiam blad. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo, że jestem fanką mlecznej czekolady, do wypieków wolę dodawać gorzką. Od kiedy pierwszy raz upiekłam czekoladowe ciasteczka z bardzo gorzkiej czekolady (której w formie tabliczki bym raczej nie zjadła) zawsze do wypieków wybieram gorzką. także w Twoim przepisie nie spodziewałam się innej opcji ;)) - cooockie

    OdpowiedzUsuń
  5. O! bezglutenowe ♥ zapisuję przepis ! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. dokłądnie takiego przepisu potrzebowałam:) dziękuję:) z przepisu skorzystam na pewno! piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł :) Może się skuszę :>

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zrobiłam z mąki z ciecierzycy i zamiast cukru trzcinowego dałam fruktozę 50 gram. Pycha :) Dzięki za przepis !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fruktoza to dużo gorszy niestety pomysł niż nawet zwykła glukoza pod kątem zdrowotnym. Proszę poczytać bo szkoda zdrowia :) Polecam ksylitol lub erytrytol jeśli chce Pani/Pan czymś zastąpić cukier!

      Usuń
  9. zainspirowana tym przepisem, zrobiłam swoją wersje muffinek, składniki podzieliłam na dwie części, do jednej dodałam łyżkę kakao i posiekana czekoladę, a do drugiej suszone owoce (żurawinę, śliwki, rodzynki, morele) i zmniejszyłam proporcje cukru, bo 180 g to dla mnie szaleństwo ;) ale i tak wyszły bardzo słodkie ;) nawet mąż, który nienawidzi kaszy jaglanej wciął wszyściutko i lepiej smakowała nam wersja bakaliowa ;-) ps. bardziej to przypomina ciasteczka niż muffinki, są chrupiące na zewnątrz, mięciutkie w środku, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo kosztowny i nieudany eksperyment. Zrobiłam wszystko zgodnie z przepisem. Już podczas czytania wydawało mi się, że ta ilość mąki jest za mała jak na taką ilość mokrych składników, ale nie pękłam i mimo, że wytrącił mi się jakiś żółty płyn już po wymieszaniu wszystkich składników, mąki nie dodawałam, trzymając się przepisu. Efekt: babeczki były mokre, nie urosły. Rozczarowanie dziecka nie miało granic. Wniosek: stracony czas i pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy te jeżyny to do ciasta też dodajesz czy tylko do dekoracji ( podejrzewam że to drugie, ale wpis o jeżynach przy szkładnikach na ciasto jest trochę mylący). Zastanawiam się też czy nie wypełnić papilotek po brzegi ciastem skoro ono raczej nie urośnie prawda?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...